DIETA

W dzisiejszych czasach każdy „zna się” na diecie. Z każdej strony każdy opowiada co innego. Jedni mówią „jedz mięso”, inni ostrzegają, by go nie jeść. Jedni mówią, że cukry są podstawowym źródłem energii, a inni, że cukier to „biała śmierć”. Z innej strony dociera informacja, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, a potem słyszysz, że lepiej jest nie jeść śniadania i robić post przez kilkanaście godzin. Często słyszysz o prawidłowo zbilansowanej diecie, ale co to w ogóle znaczy?

Prawidłowo zbilansowana dieta jest podstawą dobrze funkcjonującego organizmu. Zarówno nadmiar, jak i niedobór pokarmu podczas okresu trzymania diety ma znaczący wpływ często niekorzystny na nasz wygląd, stan zdrowia i samopoczucia. Stosowanie restrykcyjnych diet lub częste uleganie modom na różne diety „cud” najczęściej doprowadza do naprzemiennego chudnięcia i przybierania na wadze, co mocno rozregulowuje nasz organizm i zaburza metabolizm.

Jednym z podstawowych założeń racjonalnej diety jest dostarczenie niezbędnych składników odżywczych w odpowiednich ilościach i dostosowanych do naszych potrzeb.

Nasz jadłospis powinien być tak skomponowany, aby uwzględniał naszą fizjologię, stan zdrowia, aktywność fizyczną, tryb pracy oraz wiele innych czynników takich jak nietolerancje pokarmowe czy wyniki analizy składu ciała.

Potrzebujesz pomocy? Świetnie się składa!

Współpracuję ze świetnymi i doświadczonymi dietetykami. Razem z nimi przygotujemy dla Ciebie najlepsze zestawienie diety i treningów, by Twoje cele jak najszybciej były osiągnięte.